Wednesday 17 July 2013

Efekt Rosenthala

Tekst ten trochę z innej beczki ale mam nadzieje, interesujący...:)
Skoro już o nauce i zabawie mowa to jakże ważne jest nasze nastawienie do dzieci i pozytywne postrzeganie wiary w ich umiejętności.
Efekt Rosenthala to hasło pod którym kryje się teoria poparta badaniami z 1968 roku. Mianowicie, nastawienie nauczycieli, rodziców wpływa na dziecięce wyniki w szkole a co za tym idzie przekłada się na inne sfery życia. Badacze wybrali losowo z pośród pierwszoklasistów, dzieci, które rzekomo miały osiągnąć najlepsze wyniki w testach na inteligencję. Poinformowali nauczycieli, które to dzieci i przeprowadzono kolejne testy IQ po roku nauki. W wyniku skupionej uwagi nauczycieli na tych właśnie dzieciach oraz uwagi ich samych, wybrane dzieci osiągnęły najlepsze wyniki !
Wiara czyni cuda!
;)
Ja właśnie testuję swą wiarę w umiejętności używania nocnika  przez moją starszą córkę ;)))
A sama jestem owocem wiary w to, że zbuntowany nastolatek też może pokochać swych rodziców i doceni ich poświęcenia!
PS.. Kochani rodzice dziękuję za wytrwałość i wiarę w to, że bunt się znudzi a ja zmądrzeję ;)!!!!!
Źródło informacji:
http://dobrebadania.pl/slownik-badawczy.html?b=baza&szczegolowo=1161

No comments:

Post a Comment