Monday 11 June 2012

Butelki-grzechotki!

Dzieciaczki bardzo lubią zabawe przedmiotami domowego użytku. Idąc tym tropem zatrzymałam kilka pustych plastikowych butelek a następnie wypełniłam je różnymi drobiazgami. Jedne brzęczą kaszą jaglaną, kaszą gryczaną, inne goździkami, ziarenkami pieprzu, pestkami dyni, monetami i ryżem. Mamy też duże butle z drobnym makaronem i połamanym spagetti lub woda. Po prostu, czym chata bogata ;)


Moja córa uwielbia odkrywać nowe dźwięki wiec zabawa takimi butelkami-grzechotkami sprawia jej dużą frajdę. Rzuca butle, potrząsa nimi, stara sie dojrzeć co jest w środku przez przezroczyste dno.

Oczywiście postarałam się o to by butelki były szczelnie zakręcone. Drobiazgi nie mogą dostać się w małe rączki bez mojej wiedzy. Czasem natomiast sama odkręcam jej butelkę i daje do powąchania goździki lub pieprz a przy tym powtarzam nazwę rośliny. Zabawa butlami zajmuje dziecko, rozwija zmysły. Następnym razem przezroczyste butelki wypełnię świecącym brokatem i kolorowymi papierkami oraz słomkami. :)

2 comments:

  1. Bardzo dobry pomysł. Kiedyś nie było ogólnodostępnych zabawek. Kreatywność przede wszystkim https://achdzieciaki.pl

    ReplyDelete
  2. Pomysłowość nie zna granic. Czasami wystarczy trochę chęci i można wymyślić całkiem sensowne zabawki. Ja bardzo lubię kupować w https://modino.pl/lalki-i-akcesoria

    ReplyDelete